Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@11:11:03 GMT

کودکان پناهنده برای ما همانند کودکان ایران هستند

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۲۴۱۷۱

کودکان پناهنده برای ما همانند کودکان ایران هستند

این بازیگر سینما و تلویزیون برپایی مسابقه نقاشی برای کودکان پناهنده را حرکت زیبایی دانست و گفت: کودکان پناهنده هم همانند کودکان ما هستند باید به فکر آنها بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری بزرگداشت سی‌ودومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران صبح امروز 8 آبان با حضور حمید جبلی و مجید مظفری، فرووغ قجابگلو،  نگار گرامی نماینده سازمان ملل و برنامه جهانی غذا در ایران و دارا دربندی سخنگوی سازمان جهانی غذا در ایران در سالن کنفرانس یونیسف در ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این نشست «مجید مظفری» گفت: برپایی مسابقه نقاشی برای کودکان پناهنده ، حرکت بسیار زیبایی است. بچه هایی که ما به آنها کمک می کنیم، بچه هایی هستند که در این مملکت به دنیا آمدند و حتی پدر و مادرشان هم در این مملکت به دنیا آمدند، همان طور که به فکر بچه خودمان هستیم باید به فکر این کودکان هم بود.

 

این هنرمند که به عنوان داور  مسابقه نقاشی کودکان پناهنده در این رویداد حضور دارد اظهار کرد: من متعجب شدم که 31 هزار پناهنده افغان و عراقی داریم که تحت پوشش این سازمان هستند و کمک های  برنامه جهانی غذا در ایران هم قدم به قدم  بهتر شده است و الان 85 درصد این کودکان تحصیل می کنند که این آمار خوبی است. در بامیان افغانستان 350 هزار کودک دچار تغذیه بد هستند ولی در ایران این آمار خیلی پایین است.

 

وی خاطر نشان کرد: موضوع نقاشی این کودکان پناهنده تغذیه سالم و صبحانه است و نقاشی ها هم بر این اساس انتخاب می شوند. 6 هزار 500 اثر به این مسابقه  رسیده  که از این تعداد 32 اثر انتخاب می شود و به فروش  می رسد.

 

وی تصریح کرد: امیدوارم که همه آثار فروخته شود و به کودکان پناهنده کمک شود.

 

بزرگداشت سی‌ودومین سال حضور برنامه جهانی غذا در ایران با شعار توقف اسراف 17 آبان  در سالن همایش‌های دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران با افتتاح نمایشگاه نقاشی کودکان پناهنده و اجرای گروه موسیقی چارتار برگزار می شود

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد شهادت امام رضا ع ماه صفر رحلت پیامبر اسلام امام رضا ع دهه وقف شهادت قرائت زیارت ازبعید پیاده روی اربعین کودکان پناهنده در ایران مجید مظفری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۲۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازهای نقاشی مرگ سقراط

افلاطون در رساله فایدون واپسین لحظات زندگی سقراط فیلسوف بزرگ یونان باستان را چنین روایت می‌کند: پس از خطابه دفاعیه علیه محکمه‌ای که خواستار مجازات مرگ برای او شده بود به شاگردانش می‌گوید: نگران من نباشید، شما فقط جسم من‌را در خاک خواهید گذاشت. سپس در میان اشک و غوغای یاران و حتی اندوه زندانبان جام شوکران را از شاگردش کریتو گرفته و می‌نوشد. مایع زهرآگین به‌سرعت بدنش را سست کرده، چشمانش بی‌حرکت مانده و او مرگ را پذیرا می‌شود، تا درسی برای زندگی دیگران باشد.

به گزارش ایرنا، پرسش‌های سیاسی و فلسفی سقراط شهروندان آتن را به تردید در حقیقت خدایان پانتئون و اصالت ارزش‌ها در اخلاق یونانیان فرامی‌خواند. او بخاطر این پنداشت‌ها به ناباوری نسبت به خدایان و فاسد کردن جوانان متهم شد که مجازاتش مرگ بود؛ مطابق رسم زمانه با نوشیدن جام‌زهر. سقراط بی‌مناقشه حکم قضات را پذیرفت و حتی شاگردانی را که وی را به نوشتن تقاضای عفو و یا فرار از آتن تشویق می‌کردند، به‌شدت سرزنش کرد. صحنه واپسین دم حیات او تا لحظه نوشیدن جام شوکران، بار‌ها توسط هنرمندان مختلف به تصویر کشیده شده که یادمانی‌ترین آن‌ها اثر چشمگیر نقاش نئوکلاسیک فرانسوی ژاک لوئی داوید است باعنوان مرگ سقراط (La Mort de Socrate) که حالا در موزه متروپلیتن نیویورک نگهداری می‌شود.

داوید این نقاشی ۱۳۰ در ۱۹۶ سانتی‌متری را بدون التزام دقیق به روایت افلاطون و برمبنای نگاهی ستایش‌آمیز به سقراط برای پذیرش شجاعانه مرگ خلق کرد تا تصویری حماسی از عزت و کرامت باشد. در مرکز صحنه سقراط با ردای سفید و در هیبتی قهرمانانه روی تخت نشسته با قامتی استوار دست راستش را برای گرفتن جام سرخ شوکران دراز کرده است. او با دست چپ به بالا اشاره می‌کند؛ به آسمان و جهان پس از مرگ. بدین‌سان در آخرین دقایق عمر نیز از موعظه و خطابه باز نمی‌ایستد؛ ترجیح می‌دهد بمیرد، اما از باور‌ها و تعالیم خود دست نکشد. این آخرین درس اوست برای شاگردانی که پیرامون وی در اندوه و اضطراب بسر می‌برند.

افلاطون، شاخص‌ترین آنها، غم‌زده و سر در گریبان، جلوی تخت نشسته و پشت‌به صحنه وقوع تراژدی را انتظار می‌کشد. مرد جوانی که فنجان شوکران را بسوی سقراط گرفته، از شدت تأثر روی برگردانده تا شاهد نوشیدن زهر توسط فیلسوف نباشد. مرد دیگری دست روی زانوی او گذاشته تا شاید وی را از این‌کار منصرف سازد. دیگرانی که تاب دیدن صحنه را ندارند، در عمق دالانی درحال دور شدن هستند. مضمون اصلی صحنه‌پردازی، تمجید از رویکرد فیلسوف به مرگ است و ابراز همبستگی با او که مرگ را نه پایان هستی، بلکه سویه دیگری از زندگی می‌پندارد.

ژاک لوئی داوید نقاش برتر زمانه خویش بود و در آثار تماشایی‌اش روایت‌های تاریخی را با فلسفه روشنگری در می‌آمیخت تا متفکرانه‌ترین نمونه‌های نقاشی آکادمیک را پدید آورد. زبان تصویری او فاخر متناسب با علائق طبقه اشراف فرانسه بود، لیکن برای قاطبه مردم نیز قابل فهم و عمیقاً الهام‌بخش بود. شاگردان وی، بعد‌ها از سبک کلاسیک و روایت‌های سخت و محکم آن فاصله گرفته به سوی امواج پرشور هنر رمانتیک رفتند. آثار او طلایه‌دار تمدن مدرن بودند، آکنده از بشارت‌های اخلاقی و روح انقلابی. در فرانسه او نقاش محبوب سه رژیم پیاپی بود؛ ابتدا در دربار لوئی شانزدهم سپس در عصر انقلاب و نهایتاً در دوره امپراطوری ناپلئون بناپارت. هر سه رژیم از آثار تاثیرگزار وی برای تبلیغ مشروعیت و اقتدار خویش بهره می‌گرفتند، اما در نهایت به اتهام خیانت به زندان انداخته شد.

نقاشی مرگ سقراط دو سال قبل از انقلاب کبیر فرانسه خلق شد و القاگر حس مقاومت در برابر بی‌عدالتی، پیام‌آور روشنگری و فداکاری قهرمانانه بود. داوید در روند انقلاب فعالانه شرکت داشت و تصاویری از نماد‌های شجاعت و ایثار خلق کرد. او سال‌های پایانی عمرش را در بیماری و تبعید گذراند. وساطت‌ها برای بازگشت او به فرانسه به‌ثمر ننشست تا این‌که در ۱۸۲۵ در بروکسل از دنیا رفت. در ۲۰۰‌مین سالگرد انقلاب (۱۹۸۹) دولت فرانسه تلاش کرد بقایای داوید را به کشورش بازگرداند، اما دولت بلژیک با این استدلال که قبر او بنایی تاریخی است، از این‌کار امتناع ورزید.

دیگر خبرها

  • سریال جدید آیدا پناهنده چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • انتشار سریال آیدا پناهنده از سوم خرداد
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • مفقود شدن بیش از ۵۰ هزار پناهنده خردسال در اروپا
  • یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • وقتی بازیکنان رئال مادرید، طرح های نقاشی شده چهره خود را مشاهده می کنند / فیلم
  • رازهای نقاشی مرگ سقراط